ערעור על היטל השבחה

היטל השבחה הינו מס הקבוע בחוק אותו עלינו לשלם לועדה המקומית לתכנון ולבניה בגין עליית שוויים של המקרקעין שברשותנו בעקבות אישור תכנית, מתן הקלות או אישור שימוש חורג.

הרעיון הכללי מאחורי היטל ההשבחה נובע מזכויות בניה שהוענקו לנכס שברשותנו ע"י הועדה המקומית לתכנון ולבניה, והשביחו אותו, כלומר – העלו את שוויו. מקובל לחשוב כי היטל השבחה משלם רק מי שרוצה לנצל את אותן זכויות בפועל, אולם לא כך הדבר, ואת היטל ההשבחה יש לשלם בעת מימוש הזכויות, בין אם בדרך של הוצאת היתר בניה או בעת מכירת הזכויות בנכס. ההיטל תמיד יחול על בעלי הזכויות במועד אישור הזכויות, כלומר על המבקשים לבנות או על המוכרים. מאחר ולא כולם מודעים לקיומו של ההיטל, לרוב מתקבלת הדרישה לתשלום בהפתעה, ולעיתים מדובר בסכומים גבוהים אשר מפחיתים משמעותית את היתרה שנותרת בידי המוכרים, עד למצב בו הם מרגישים כי נעשה להם עוול. רוני רווח שמאי מקרקעין מתמחה בתחום ערעור על היטל השבחה. אלו בדיוק התחומים בהם נזדקק למומחה לידנו, אל תהססו ופנו עוד היום.

ערעור על היטל השבחה – פרטים ודגשים

כאמור, היטל ההשבחה הינו דינאמי ומשתנה, אך מאחוריו נוסחה חישובית. ההיטל מחושב באמצעות חישוב ההפרש בין שווי הקרקע טרם אישור הזכויות לבין שווי הקרקע לאחר אישור הזכויות. את מידת עליית ערך הנכס קובע שמאי מקרקעין שמועסק בידי וועדת תכנון ובנייה. ערעור על היטל השבחה יש להגיש עד 45 ימים מקבלת דרישת התשלום המבוססת על שומת הועדה המקומית, זאת בהתאם לקבוע בחוק. הערעור מתבצע ע"י הכנת שמאות נגדית באמצעות שמאי מטעמכם, אשר יתייחס לכל אחת מהתכניות המשביחות ויציג תחשיב מפורט לנושא ההשבחה, אם קיימת כזו בכלל.

שומת הועדה והשומה מטעמכם תוגשנה לשמאי שלישי הנקרא שמאי מכריע. השמאי המכריע ימונה ע"י מועצת השמאים במשרד המשפטים. לאחר קבלת המסמכים יערוך השמאי המכריע דיון בהשתתפות שמאי הצדדים ולאחריו יחל במלאכת הכנת השומה המכרעת, אשר תחייב את הצדדים.

ערר היטל השבחה

מתי עלינו לשלם

בסיומו של הליך ערעור על היטל השבחה תועבר שומה מכרעת לועדה המקומית ולכם, הנישומים. בהתאם לשומה זו, תוגש לכם דרישה מתוקנת לתשלום היטל השבחה.

חשוב להבין כי ערעור על היטל השבחה הינו תהליך ממושך וכרוך בהוצאות, אך עשוי לחסוך עשרות ולעיתים גם מאות אלפי שקלים בעת מכירת הנכס. החשיבות בבחירת שמאי מקרקעין המתמחה בהכנת שומות מסוג זה תשפר פלאים את סיכויי הערעור והפחתת ההיטל.

ערעור על היטל השבחה בליווי אנשי מקצוע

רוני רווח שמאי מקרקעין הינו משרד ותיק הממוקם במרכז הארץ, המתמחה בתחומי נדל"ן רבים ושונים, לרבות הפחתת מיסים והיטלים. אל תתפשרו ואל תשלמו מעבר לנדרש. שימוש בשירותיו של מומחה המבין את הבירוקרטיה יסייע לכם לשלם מס אמת ולוודא שתשלמו רק את הדרוש ולא מעבר לכך. מדובר בתהליך שיכול להוביל לחיסכון משמעותי עבורכם!

ערעור על היטל השבחה - היעזרו בבעל מקצוע

ליצירת קשר

מלא את פרטיך ונחזור אליך בהקדם!

הערכת שווי נכס - פונים אל המומחים

הערכת שווי נכס

קיימים מקרים שונים בהם אנו נזקקים להערכת שווי הנכס שברשותנו. בין אם מדובר בהערכה לצורך מימון עסקה, הערכה לצורך רכישה או מכירה, הערכה לצורך פירוק

קרא עוד »
ערעור על היטל השבחה - היעזרו בבעל מקצוע

ערעור על היטל השבחה

היטל השבחה הינו מס הקבוע בחוק אותו עלינו לשלם לועדה המקומית לתכנון ולבניה בגין עליית שוויים של המקרקעין שברשותנו בעקבות אישור תכנית, מתן הקלות או

קרא עוד »