הערכת שווי נכס

קיימים מקרים שונים בהם אנו נזקקים להערכת שווי הנכס שברשותנו. בין אם מדובר בהערכה לצורך מימון עסקה, הערכה לצורך רכישה או מכירה, הערכה לצורך פירוק שיתוף עקב גירושין או חלוקה בין יורשים ועוד.

הערכת שווי נכס ע"י שמאי מקרקעין בכל אחד מהמקרים הללו תבטיח כי ההערכה מבוססת על נתוני הנכס הספציפיים, תוך התחשבות במצבו המשפטי והתכנוני המלאים של הנכס.

במיוחד כשמדובר בהערכת שווי נכס, אין קיצורי דרך! כי גם אם נדמה שהמחיר סביר, ייתכן ובנכס קיימות תקלות ושוויו האמיתי נמוך הרבה יותר.

זקוקים להערכת שווי – התייעצו עם שמאי מקרקעין מוסמך בטרם ביצוע כל פעולה.

הערכת שווי נכס הינה עבודה המתבצעת בידי שמאי מקרקעין בלבד. נכסי מקרקעין עוברים שינויים רבים לאורך זמן, לעתים הם מעלים את ערכם ולעתים מורידים, על פי קריטריונים ופרמטרים רבים ושונים הקשורים בחלקם במצב הנכס ובחלקם במצב השוק. מובן כי לא ניתן לעשות תהליך זה ללא עזרה של איש מקצוע, ואם אתם מחפשים מומחה בתחום – רוני רווח שמאי מקרקעין הוא האיש שאתם מחפשים.

הערכת שווי נכס – פרמטרים ודגשים

כששמאי מקרקעין ניגש לתהליך הערכת שווי נכס עליו לקחת בחשבון מספר משתנים. ראשית יש לבחון את נתוניו הפיזיים של הנכס, לרבות שטחו, מספר הקומות, החלוקה הפונקציונלית, השטחים הנלווים (שטחי עזר או שטחי שרות), מצבו הפיזי והתחזוקתי ועוד. לאחר מכן יש לבחון גם את מצבו התכנוני, לרבות סקירה של תכניות בנין עיר החלות על הקרקע וקובעות את היקף זכויות הבניה והאם ישנן זכויות בניה שטרם נוצלו, וכן בדיקה של תיק הרישוי או תיק הבנין של הנכס, בו מצויים היתרי הבניה והתכניות לפיהן נבנה הנכס. במידה וקיימות חריגות בניה, ייקח זאת השמאי בחשבון בהתאם לסוג חוות הדעת. בשלב הבא ייבחן השמאי את מצבו המשפטי של הנכס, לרבות תקינות הרישום המשפטי בלשכת רישום המקרקעין, בחברה המשכנת, ברשות מקרקעי ישראל או בכל מקום אחר בו מתנהל הרישום. בנוסף יבצע זיהוי והתאמה בין הנכס לבין פרטי הרישום על מנת לאשר כי הנכס שראה הוא אכן הנכס המופיע ברישומים ובתשריטים. ככל והנושא רלוונטי, יבחן השמאי גם היסטוריה חוזית, הסכמי שכירויות, הסכמי שיתוף ועוד, אשר לכל אחד מהם עשויה להיות השפעה על שווי הנכס. בסיומו של השלב המשפטי יבצע השמאי סיכום ביניים ויפרט את הגישות והעקרונות שמנחים אותו בהערכת השווי לאותו נכס ספציפי. חשוב לדעת כי לא לכל נכס משתמשים באותה גישת הערכה, ויש להתאים את הגישה הרלוונטית בהתאם לסוג הנכס ומאפייניו. לעיתים ניתן להשתמש ביותר מגישה אחת. לאחר מכן יפנה השמאי לשלב ההערכה הכולל איסוף נתוני השוואה רלוונטיים והתאמתם לנכס נשוא ההערכה, ועריכת תחשיב מפורט המבוסס על כל ממצאי חוות הדעת המפורטים בה.

מי זקוק לשירות בדיקת שווי נכס

לשירות הערכת שווי הנכס נזדקק במצבים רבים. בין אם אתם מעוניינים לרכוש או למכור נכס, לשכור או להשכיר, לצורך קבלת מימון בנקאי או חוץ בנקאי, לצורך חלוקה בין יורשים או חלילה בגירושין. כל אלו ועוד הן סיבות רלוונטיות להערכת שווי נכס.

זה הזמן

אל תהססו, פנו עוד היום למשרדו של רוני רווח שמאי מקרקעין משרד וותיק וידוע בתחום הנדל"ן. אנו מתחייבים על תהליך מקצועי ואיכותי בכל שלבי העבודה ולאחריה.

הערכת נכס

תהליך הערכת נכס מתבצע בידי שמאי מקרקעין מומחה בתחום. תהליך ההערכה קריטי בחשיבותו ומכיל פרמטרים רבים ומגוונים הנלקחים בחשבון. לעתים, אנו נתקלים בלקוחות שלא בטוחים בחשיבות של תהליך זה וחושבים שניתן להסתמך על מידע חלקי או חובבני בלבד, ואנו כאן כדי להסביר לכם שלא כך הדבר. עדיף להיות בראש שקט ולדעת שאתם בידיים טובות עם רוני רווח שמאי מקרקעין משרד וותיק ומומלץ הדוגל במקצועיות ללא פשרות ויחס אישי.

תהליך הערכת נכס

תהליך הערכת נכס כולל מספר שלבים. תחילה, יגיע השמאי אל הנכס לטובת בחינה מדוקדקת של מצב הנכס, הן מבחינת מצבו הפיזי והתחזוקתי, והן לצורך התאמתו לתשריטים שונים כגון תשריט היתר בניה או תשריט בית משותף, לצורך זיהוי ואימות בין הנכס לבין פרטי הרישום. בהזדמנות זו יכול השמאי להתרשם מהבינוי בסביבה וללמוד על אופיו הנדל"ני של האזור. בשלב השני יאסוף השמאי את כלל המסמכים הרלוונטיים לצורך ביצוע ההערכה, וביחד עם ממצאי הביקור בנכס יתחיל במלאכת כתיבת השומה. תהליך זה כולל התייחסות ספציפית לכל מרכיבי הנכס, הפיזיים, התכנוניים והמשפטיים. בחלקה המתקדם של חוות הדעת יערוך השמאי סקר מחירים לגבי נכסים בסביבה וינתח את הנתונים בכדי שיוכל להתאימם לנכס המוערך. מה שנקרא – להשוות תפוחים לתפוחים. לבסוף ולאחר שלל הבדיקות הללו, יכול השמאי לערוך תחשיב מסודר ומנומק לגבי שוויו של הנכס, ובו גם תינתן התייחסות ספציפית למרכיבי שווי מיוחדים (תוספות או הפחתות).

מאחר ולרוב הלקוח אינו בעל מקצוע בתחום הנדל"ן, ולעיתים קרובות המונחים נשמעים כמו שפה זרה, אנו במשרד רוני רווח שמאי מקרקעין דוגלים בהכנת חוות דעת מונגשת, פשוטה וברורה, כך שגם לאנשים ללא זיקה בכלל לתחום תהיה האפשרות לקרוא ולהבין את חוות הדעת. מובן כי איש המקצוע ששכרתם זמין עבורכם לכל שאלה, תהייה או התלבטות בתהליך ולאחריו.

דגשים בהערכת נכסים

תהליך הערכת נכס הינו קריטי בחשיבותו, אך אם אינו מתבצע בצורה נכונה יכול לפגוע בכם מבחינה כלכלית ולעיתים קרובות גם מבחינה בריאותית עקב ביצוע עסקאות שאינן תואמות את מצב הנכס. העיסוק בתחום הנדל"ן דורש הבנה ועין של מומחה. גם אם אתם מאמינים שאתם מבינים בתחום (אפילו מעט), אנו ממליצים לכם להשתמש בשירותיו של איש מקצוע עבור תהליך מורכב זה, וזאת מכיוון שההכשרה במקצוע מובילה להתבוננות מדוקדקת והבנה של משתנים רבים ומגוונים.

הלקוחות שלנו

אצלנו במשרד רוני רווח שמאי מקרקעין הבולט בתחומו בכל רחבי הארץ – אתם במרכז. בתור לקוחות שלנו תזכו ליחס מקצועי, חם וקשוב – בדיוק היחס שצריך כשעוסקים בנכס שלכם. איתנו תוכלו לדעת שהתהליך יתבצע בצורה המהירה והאיכותית ביותר, תוך שיתוף פעולה מלא עם הצרכים והרצונות שלכם!

הערכת שווי נכס - פונים אל המומחים

ליצירת קשר

מלא את פרטיך ונחזור אליך בהקדם!

הערכת שווי נכס - פונים אל המומחים

הערכת שווי נכס

קיימים מקרים שונים בהם אנו נזקקים להערכת שווי הנכס שברשותנו. בין אם מדובר בהערכה לצורך מימון עסקה, הערכה לצורך רכישה או מכירה, הערכה לצורך פירוק

קרא עוד »
ערעור על היטל השבחה - היעזרו בבעל מקצוע

ערעור על היטל השבחה

היטל השבחה הינו מס הקבוע בחוק אותו עלינו לשלם לועדה המקומית לתכנון ולבניה בגין עליית שוויים של המקרקעין שברשותנו בעקבות אישור תכנית, מתן הקלות או

קרא עוד »